2014. július 26., szombat

még mindig ugyanaz a nóta....mese-habbal

A fórumon,nem tudtam részt venni, /mert valamiből ugye élni is kell, így a munkahelyemen voltam/,de ahogy olvastam nem maradtam le semmiről. Szomorú. Azért azt megjegyzem mi nem kaptunk semmiféle szórólapot arról, hogy ilyen fórum lesz.

 http://mijozsefvarosunk.blog.hu/2014/07/26/193_nem_forum_kepzes

Tegnapelőtt késő délután az MNP III. "Bérlőnek maradni!" c. lakossági fórumán vettem részt, egyedüli politikusként. A Magdolna negyed képviselői (Kaiser József, Balogh István Szilveszter - Fidesz-KDNP) nem jelentek meg, de hát miért is tették volna?! Bár ez engem nem zavart, így legalább nem kellett a megjelent maroknyi bérlőnek, meghallgatni Kaiser József kinyilatkoztatásait és nem kellett Balogh István Szilveszter szófukarságával és cinikus somolygásával sem szembesülniük.
Mint kiderült ez nem egy „sima” lakossági fórum volt (nem mintha abból olyan nagyon sok lenne, sőt!), hanem egy képzés sorozat első állomása. Ezt a rendezvény címéből kellett volna kikövetkeztetni. Mikor ezt hozzászólásomban firtattam a moderátor hölgy ismertet- te, hogy miként is történt ez. Az önkormányzat honlapján és kihelyezett plakátokon, a lakóházakban valamint a Rév 8. és az önkormányzat hirdetőtábláján. Emellett a lakossági kapcsolattartók személyesen szórólap formájában is tájékoztatták a lakosságot (elvileg).
magdolna12-1.jpg
Nos, a Kesztyűgyárba megérkezve és a képzésnek (!) helyt adó terem közönségét szem- ügyre véve, a sok ismerős arcból már sejtettem, hogy az esemény promózása nem sikerült túl jól, bár ezt már megszokhattuk. Összességében kb. 40-en lehettünk . A résztvevők több mint fele nem bérlő volt, hanem valamelyik kerületi intézmény – leginkább a Kisfalu Kft., a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ (JSzSzGyK) és a Rév 8. Zrt. – dolgozói. Az megjelent bérlők többsége a Magdolna u. 12. lakója volt. Ebből már az elején sejteni lehetett, hogy a kérdések jó része a ház felújításával lesz kapcsolatban.
A moderátor hölgy, akinek a nevét sajnos nem tudom – nem mutatkozott be, vagy csak én nem figyeltem – ismertette az esemény menetét, ami a következőképp nézett (volna) ki:
  • Hajdú Katalin a Kisfalu Kft. lakásgazdálkodási irodájának vezetője beszél a lakásgazdálkodásról
  • Stribik Andrea a Kisfalu Kft. hátralékkezelési iroda vezetője beszél a hátralékkezelésről
  • Egy úriember, akinek már sajnos nem emlékszem a nevére pedig a „Csellengők Program”-ról beszél, amit a szomszédsági rendőrökkel közösen csinál egy civil szervezet
  • kérdések
Budaházy Gusztáv nehezményezte az előadásszerű felolvasást és több időt kért a felmerülő lakossági kérdések és vélemények ismertetésére. A moderátor hölgy azonban ragaszkodott az előre megtervezett programhoz, így a kérdéseket, ha csak nem közvetlenül kapcsolódtak a témához csak végén tehették fel a megjelentek.
magdolna12-3.jpg
magdolna12-4.jpg
Az előadásszerű ismertetők hasznosak, bár kissé szárazak voltak. Az aktuális lakásgazdálkodásra vonatkozó rendeletek elolvasása és tanulmányozása után is ide lyukadtunk volna ki, csak lényegesen hosszabb idő alatt. Az előadásokkal kapcsolatban feltett kérdésekre adott válaszok jórészt summázhatók azzal, hogy „Jöjjön be a lakásgazdálkodási irodára és ott a kollégák segítenek!”, ami rendjén is van! Sajnálom, hogy a jórészt felfokozott hangulatban nem volt túl nagy az érdeklődés ezek iránt, de egyben meg is értem a hallgatóságot. Mint már említettem a megjelentek, mintegy fele volt csak bérlő, túlnyomó többségük a Magdolna u. 12. lakója. Számos aggasztó dologról számoltak be. A kivitelezési gondokon át a kommunikáció elégtelen szintjéig problémák soráról beszéltek. Ezekből pár:
  • A függőfolyosó cseréje miatt pallókon kell járkálni a lakóknak, amit a hallottak alapján életveszélyesnek tartok, ugyanis nincsenek megfelelőképp rögzítve. Így a közlekedés biztonsága az adott ember egyensúlyozó képességén múlik.
  • A kivitelező munkásai koordinálatlanul végzik a tevékenységüket és nagyobb felfordulást okoznak, mint ami szükséges lenne.
Pl.: Elkezdték szétverni a közös WC-t úgy, hogy van, aki még oda jár a dolgát végezni.
  • A házfelújítás idejére ígért lakbércsökkentésről nem lehet eleget tudni és a kérdésekre sem kapnak egyértelmű választ.
  • A házban drogfüggők hangoskodnak és szemetelnek. (Ez persze szerintem nem írható a házfelújítás hibáinak számlájára…)
A hallott problémák tükrében kijelenthető, hogy a kivitelezővel komoly problémák vannak. Emellett persze nagy gond még, hogy nem kielégítő a lakosság tájékoztatása. Kis hatékonysággal tevékenykednek a házba kétnaponta járó kapcsolattartók. A projektmanager, Alföldi György ragaszkodik a programban leírtakhoz és a problémák jegyzőkönyvezését szorgalmazza.
magdolna12-5.jpg
magdolna12-6.jpg
Több megértésre, valódi kapcsolattartásra és a partnerek komolyan vételére lenne szükség. Remélem a következő ilyen képzést sikerül jobban meghirdetni. És persze jó lenne, ha ezzel a szervezők megtisztelnék a negyed lakóit és saját magukat is! Ha a Magdolna utca 12.-ből nem jelenik meg a kb. egy tucat bérlő, akkor az intézményi dolgozók saját magukkal lettek volna kénytelenek beszélgetni.
Én biztosan ott leszek a következőn is! Remélem, hogy kérésemnek eleget tesznek a szervezők és a következő esemény meghívóját elküldik a Humánszolgáltatási Bizottság tagjainak is és így legközelebb már nem Szili Balázs képviselőtől kell megtudnom, hogy lesz egy ilyen rendezvény. A Magdolna utca 12. felújításának problémáiról részletesen  Az igazi JÓZSEFVÁROS oldalon olvashatunk. Ajánlom én is mindenki figyelmébe! (A képek is innen, az említett a blogról valók.)
CBFM – Józsefváros, Magdolna negyed

A cikket nem én írtam, de akár én is írhattam volna!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése