A válaszféle nem az én levelemre érkezett, arra 1 hónapja nem érkezett válasz . Még jó hogy az igazoló jegyeink megvannak és ugyebár hivatalos szervnek minősülnek.
A szabály pedig szabály.
Linkelem a Józsefváros oldalon is megtalálható bejegyzést!
Kedves Kommunikáció!
Legyen szíves az alábbiakat az MNP3 kommunikációs terve szerint a projekt illetékeseinek továbbítani!
Pontosítottam és bővítettem a korábbi változatot, legyenek szívesek ezt figyelembe venni, és elnézést kérek!
(Legyen
szíves nem törölni a projektre vonatkozó észrevételt - mint korábban
előfordult -, nem véletlenül írom ide, ugyanis a tapasztalatok szerint a
nyilvánosság jelent leginkább biztosítékot, hogy az illetékesek
foglalkozzanak a lakossági bejelentésekkel.)
A KÉRDÉSEK UTÁN BELEÍRTAM A KAPOTT VÁLASZOKAT.
1.
Igaz-e, hogy a lakottan felújítás alatt lévő Magdolna u. 12. egyik
felső szinten lévő lakásában július 14-én vagy az azt megelőző napokban
elektromos zárlat keletkezett, amit a bérlő - az eseményt a felújítási
munkáknak tulajdonítva - jelzett a projektmegvalósító Kisfalu Kft.
illetékes referensének? Van-e ennek írásos nyoma? Milyen intézkedés
követte az eseményt?
A KISFALU KFT. VÁLASZA:
"Az
elektromos hálózatra vonatkozó panaszt kivizsgáltuk, több alkalommal
volt az épület, különböző pontjain elektromos meghibásodás. A
meghibásodások az elavult elektromos hálózat miatt történtek, nem
hozható összefüggésbe a felújítási munkálatokkal. Természetesen az
épület elektromos hálózat felújítása is része az MNP III. programnak. A
bejelentett elektromos hibákat a gyorsszolgálat folyamatosan
elhárította."
2.
Igaz-e, hogy a július 22-i nagy esőzés során a megnyitott tetőn át ez a
lakás és további négy lakás elázott? Van-e ennek írásos nyoma?
Történt-e intézkedés, hogyan mérlegeltek, hogy az elektromos zárlat
veszélye és a lakások lakhatóságának más tényezői szempontjából milyen
intézkedés indokolt?
A KISFALU KFT. VÁLASZA:
"A
tetőfelújítás során az ideiglenes tetővédelem mellett történt a beázás 4
db laskásban, melyeket a kivitelező ki fog javítani. Az ázással
kapcsolatban panaszbejelentés tettek a JSzSzGyk-nál amelyet a kivitelező
kivizsgált és megtörtént a szükséges intézkedés, a bérlők pedig írásban
tájékoztatva lettek."
3.
Tudomásom szerint a bérlő bejelentésére a Kisfalu Kft. lakásügyi
referense azt a tájékoztatást adta, hogy ideiglenes elhelyezést az
önkormányzat ebben az esetben sem biztosít, oldja meg a bérlő a
helyzetet úgy, ahogy tudja. Készült-e dokumentáció arról, hogy a bérlő
ideiglenes elhelyezést kért, és mi alapján utasították el?
A KISFALU KFT. VÁLASZA:
"A Magdolna utca 12. számú házban Bódis Lajos nevű bérlő nincs, és a házban bejelentett lakcímmel sem rendelkezik.
A
lakásgazdálkodási irodára semmilyen bejelentést nem érkezett a házban
jelzett (beázás, elektromos zárlat stb.) műszaki problémák miatt, így
azt sem tudom, konkrétan melyik bérlőről, illetve melyik lakásról van
szó. Így olyan tájékoztatást sem adtam senkinek, "ideiglenes elhelyezést
az önkormányzat ebben az esetben sem biztosít, oldja meg a bérlő a
helyzetet úgy, ahogy tudja".
A
munkálatok megkezdése óta egyetlen bérlő sem kért ideiglenes
elhelyezést, ilyen jellegű dokumentációval nem rendelkezünk, ilyen
kérést nem utasítottunk el."
4.
Az önkormányzat határozata 7 db átmeneti cserelakást biztosított a
felújítások során bekövetkező műszaki és egyéb krízisesetekre, a
cserelakások felújításával és üzemeltetésével a Kisfalu Kft.-t bízta
meg. Használhatók-e ezek a lakások ténylegesen, mi az igénybe vétel
szabálya, pontosan ki dönt róla? Ha már használatban vannak, melyik
felújítás alatt lévő ház(ak)ból vált szükségessé eddig előre az nem
látható helyzetek miatti ideiglenes elhelyezés? Az eddigi tapasztalatok
alapján helyesnek tartja-e az önkormányzat döntését, miszerint az
ideiglenes elhelyezés - az EU-s projektben nem elszámolható - céljára
mindössze 7 db cserelakást biztosítottak (nem számítva a Nagyfuvaros u.
26. szerződéssel rendelkező 21 bérlő elhelyezését, melyről az
önkormányzat külön rendelkezett)?
A KISFALU KFT. VÁLASZA:
Nincs válasz.
5.
A lakók által elmesélt történetek, a július 1-i lakógyűlésen
tapasztaltak alapján úgy tűnik, komoly zavarok vannak az
információáramlásban a projektmegvalósító Kisfalu Kft. apparátusán
belül, a Kisfalu és a lakókkal való intenzív kommunikációval megbízott
Társadalmi Akciók (TA) munkacsoport között. Konkrétan, a lakók a Kisfalu
Lakásgazdálkodási Irodájának megszokott referensét keresik fel, aki
"mindent" tud és kézben tart, a jelek szerint nagy informális
befolyással rendelkezik, és nemrég tért vissza hosszú szabadságáról,
amit éppen a felújítási időszak alatt töltött. A tudásmegosztás viszont
annyira nem működik, hogy a lakógyűlésen a Kisfalu Kft. jelen lévő
vezető munkatársai semmit nem tudtak vagy akartak válaszolni a lakók
kérdésére. A projektmegvalósító szervezet által kihelyezett plakát azt
tartalmazta, hogy a felújítás hamarosan megkezdődik, miközben már hetek
óta szünnap nélkül folyt - azért volt szükség a lakógyűlés rögtönzött
összehívására -, vagyis mintha a projektmegvalósítónak fogalma sem volna
a saját munkájának ütemezéséről. A lakókkal való kapcsolattartással
megbízott beosztott munkatársak pedig, más szervezethez tartozva,
különösen nehezen jutnak információhoz. Úgy tűnik, hogy a lakossági
észrevételek kezelése egyszerre roppant mértékben bürokratizált és
meghökkentően tartalmatlan. Az érdemi panaszok nagy részéről nem készül
dokumentáció. A projektmenedzsment és a megvalósítók az ígéretek
ellenére érdemben nem foglalkoztak az észrevételek összegyűjtésének és
megválaszolásának ésszerűsítésére vonatkozó javaslatokkal - például a
gyakran ismételt kérdések, panaszok, intézkedések anonim módon való
nyilvános megjelenítése -, pedig ez drasztikusan javíthatná a
problémamegoldásra, a felelős intézkedésekre való ösztönzést. Mi ezekről
a véleményük?
A KISFALU KFT. VÁLASZA:
Nincs válasz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése